"Marcin" <mdon@poczta.onet.plwrote:
Jeśli jeszcze nie znudziły się Wam symulatory
O ile kolega mysli o symulatorach jazdy lokiem to trudno aby sie znudziły,
bo było ich wszystkich z 2
(Mechanik + MSTSym.) :-)
potrzebna jest karta graficzna zgodna z OpenGlem
Mój sprzęt : Duron 800MHz, 256MB RAM i nieszczęsna karta Savage4 8MB. Z
jednymi grami grafika pływa (Quake 3), z innymi (Unreal Tournament) pod
OpenGL dzieja ie kosmiczne rzeczy. Twój symulator należy niestety do drugiej
grupy... Nie było tak źle jak z UT, ale miałem tylko 2 fps... Może wiesz coś
więcej o tej karcie?
Jeśli się sypie albo bredzi coś o brakujących plikach
pod Windows XP zażądał dll - a, tego z katalogu system. po przegraniu
uruchomił się bez trudu. Pod Windows Millenium niczego nie żądał tylko się
po chwili wypieprzył ( 2x error in <unknowni raz error in kernel32)
Cóż kilka moich luźnych uwag:
1. pomijając że skacze u mnie jak nie przymierzając Quake na 386, to grafika
jest rewelacyjna,
2. proponuję (może już o tym myślałeś) narysować w kabinie parę przyrządów
pokładowych, szczególnie tych w polu widzenia mechanika (lampka czuwaka,
voltomierze, amperomierze, manometry, oczywiście prędkościomierz) oraz tych
kosmicznych grzejników do szyb na 3kV,
3. skoro już można obracać głową, to można by chyba umożliwić rzut okiem na
pulpit, na te wszystkie przełączniki,
4. wskazówki techniczne - cóż, nie jestem zbyt kompetentny ale nikt sie nie
pokwapił...
a) pozycji steru jest w EU07 jest trochę więcej niż 10, proponuję więc
sterowanie sekwencyjne(np + -), należy też pamiętać że wybrana pozycja
"łapie" po chwili od jej wybrania, do tego mamy jeszcze możliwość
niezależnego osłabienia wzbudzenia silników, ciężkie zadanie przed Tobą 8)
b) posiadam, zdaje się książkę "El. pojazdy trakcyjne EU 06/07", ale
udostępnienie raczej nie wchodzi w grę (książka leży w Zduńskiej Woli (i
jest potrzebna tatuśkowi (mechanik)), a ja leżę w Gdańsku :-). Mógłbym
jednak małe conieco skserować, zeskanować i wysłać Ci na maila (gdybym go
znał),
c) parametry jazdy - wielka niewiadoma. Pzeglądałem kiedyś ww. książkę, ale
nie znalazłem informacji o przyspieszeniach/ opóźnieniach itp.
kapitalistycznych osiągach. EU07 może rozwinąć 2050 KW mocy a waży 80 ton,
więc możnaby obliczyć czas od zera do setki 8)))). A tak poważnie, to
najlepszym źródłem informacji będą koledzy z grupy, którzy pewnie znają
chociaż przybliżone osiągi sprzętu.
d) z tego co słyszałem, to EU07 ma cienkie hamulce (w porównaniu np do
byka). Informacja może się przydać, gdybyś chciał umożliwić obsługę kilku
loków,
5. przypomniało im się jeszcze, że można dodać więcej dzwięków (sprężarka,
przetwornica, ster), poza tym te które są nie bardzo mi się podobają - ten
świst... Ogólnie to wydaje mi się, że w EU07 nie jest tak głośno und. ważne!
nie słychaćprawie w ogóle dźwięków z zewnątrz (ex. gwizdek kierpocia), chyba
że okna są otwarte (a i tak słychać głównie przetwornice).
6. jeszcze o dźwięku - przy ruszaniu lok. charakterystycznie wyje
wentylatorami oporów rozruchowych, tym wyraźniej to słychać im mocniej
mechanik wykorzystuje opory (w praktyce - im cięższy pociąg).
7. wpływ liczby wagonów a nawet ilości ludzi w wagonach ma BARDZO duży wpływ
na zachowanie lokomotywy (tzn. inaczej się rusza z jednym wagonem pocztowym
a inaczej z rzeźnią Karkonosze.
to by było chyba wszystko, jeśli koledzy z grupy nie zj^#!^&%# mnie z
pisanie rzeczy oczywistych/nieprawdziwych i jeśli coś cię jeszcze
zainteresuje to pytaj: mad@ogrody.nsm.pl
to były moje 0,03 PLN w sprawie nowego, obiecującego symulatora dla MK :-).
Ponieważ piszę na grupę pierwszy raz, to wypadałoby napisać coś o sobie:
-student Telekomuny (w Gdańsku)
-średniozaangażowany MK z okolic Gdańska/Karsznic (studia/chata)
-kiedyś jeszcze bawiłem sie kolejkami PIKO, nawet zacząłem budować makietę
ale te dzisiejsze ceny...
to chyba tyle, pozdrawiam.