Autor Wątek:  Kiedy AI nie potrafi ruszyć naszym lokiem elektrycznym  (Przeczytany 14993 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Kiedy AI nie potrafi ruszyć naszym lokiem elektrycznym
« dnia: 15 Marca 2005, 17:34:23 »
To co tu opisuję, dotyczy tylko i wyłącznie lokomotyw elektrycznych.

No tak, co zrobić kiedy AI nie potrafi ruszyć z miejsca naszą ulubioną lokomotywa?

Miałem raz taki problem, kiedy wstawiłem sobie w Quarku zamiast EU07-485 lokomotywę EP09. I co się okazało? Otóż to, że EP09 podniosła pantografy, zapaliła światło i... i nic - cisza jak "makiem zasiał". AI nie załączyło wyłącznika szybkiego ani nie uruchomiło maszyn. Co wtedy zrobić?

Po wielu próbach i eksperymentach doszedłem do tego, że po prostu nasza lokomotywka nie obsługuje parametru pantstate.

Z wpisem standardowym:node -1 0 EP09-005 dynamic PKP\EP09 EP09-005 104E 0.0 headdriver 3 0 enddynamicAI podnosi pantografy, załącza światło i stoi w miejscu.

Z wpisem zmienionym:node -1 0 EP09-005 dynamic PKP\EP09 EP09-005 104E 0.0 headdriver 3 1 pantstate enddynamicAI startuje z podniesionym jednym pantografem, załącza światła, wyłącznik szybki i maszyny, po czym rusza z miejsca normalnie.

A jak to zrobić, by tak się działo?

Należy dodać jedną linijkę kodu w pliku *.chk lokomotywy oraz zmienić jeden wpis w pliku scenerii.

A wygląda to tak.

Klikamy na plik *.chk prawym przyciskiem (opcja "Otwórz za pomocą..."), wybieramy Notatnik lub Wordpad (z Windowsa) i edytujemy plik.

Dodajemy następującą linijkę kodu:Load: MaxLoad=52 LoadQ=pieces LoadAccepted=pantstate LoadSpeed=1 UnLoadSpeed=0.1Zapisujemy zmiany i zamykamy.

Następnie zmieniamy wpis w scenerii postepując podobnie jak z plikiem *.chk czyli: otwieramy za pomocą Notatnika lub Wordpada, znajdujemy interesujący nas pojazd (tylko lokomotywy elektryczne) i zmieniamy wpis z:node -1 0 EP09-005 dynamic PKP\EP09 EP09-005 104E 0.0 headdriver 3 0 enddynamicnanode -1 0 EP09-005 dynamic PKP\EP09 EP09-005 104E 0.0 headdriver 3 1 pantstate enddynamicZapisujemy zmiany i... pora na test.

UWAGA !!!

Jeśli w pliku scenerii dodamy wpis(...) 3 1 pantstate enddynamica nie dodamy odpowiedniej linijki kodu w pliku *.chk, to symulator wyrzuci błąd i może się zawiesić.

Dodatkowe parametry:

1 pantstate > podniesiony tylni pantograf  "B" a przedni opuszczony

2 pantstate > podniesiony pantograf przedni "A" a tylny opuszczony

3 pantstate > podniesione oba pantografy "A+B"


(Poprawione przez @ jaras za zgodą autora.)
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2016, 11:41:59 wysłana przez Stele »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Kiedy AI nie potrafi ruszyć naszym lokiem elektrycznym
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Sierpnia 2008, 13:06:13 »
Jeszcze chciałem dodać za pozwoleniem małą uwagę którą podsunoł mi kolega Driver24 otóż każdy się zemną zgodzi że kiedy wstawiamy lok na tor przy którym mamy semafor następuje sprzężenie między semkiem-lokiem i torem.

Istnieją wpisy:

nazwa toru np. TOR_STARTOWY_DLA_AI

przypis bespośredni do toru  na któym znajduje się nasz AI: event(opcje 0, 1, 2) tor_sem_info

Teraz podążając za myślą jaką wyraziłem na początku mojego wątku problem ze startem AI polegał na tym iż każdy choć troche obeznany scenarzysta wstawiłby w miejscu toru przypis event0 bo AI stoi sobie i czeka na sygnał od semka np. s2 a tu prosze sygnał podany i AI stoi! Dość nie codzienna sytuacja zaczynamy się głowić co jest nie tak przecież wszystko jest OK wg opisu w SCENERY.DOC

Otóż kolega Driver24 zastosował wymyk polegający na zmianie parametry event i zamiast event0 wstawił event2 co odpowiada wektorowi (zwrot odcinka toru na jakim stoi nasz AI).

Wtedy z wpisem event2 sem_info AI wystartował, wcześniej z wpisem event0 nie.

Chciałem żebyście o tym wiedzieli jeśli piszecie eventy i coś wam nie idzie to można zastosować takie rozwiązanie, które nie musi ale powinno pomóc wyzwolić event.

Offline rusek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy AI nie potrafi ruszyć naszym lokiem elektrycznym
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Sierpnia 2008, 13:53:11 »
Ja miałem kiedyś następujący problem (również tylko z elektrykami): Elektrowóz rozpędza się do jakiegoś miejsca, a potem wyłącza wyłącznik szybki, pantograf jest w górze, reflektory się palą, ale skład sukcesywnie zwalnia. Odnalazłem dwa rozwiązania tego problemu:
1. Skład w którym jest lokomotywa wykazująca powyższy błąd wklepujemy do innego pliku *inc (pod warunkiem że dany skład jest do prowadzenia przez AI), takie rozwiązanie możemy spotkać np. w nocnej trasie Wingera "MZD".

2. Możemy również zmienić wpis do scn. mając np taki:
 node -1 0 EP09-005 dynamic PKP\EP09 EP09-005 104E 0.0 headdriver 3 0 enddynamic 
zmieniając na taki:
//node -1 0 EP09-005 dynamic PKP\EP09 EP09-005 104E 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 EP09-005 dynamic PKP\EP09 EP09-005 104E 0.0 headdriver 3 0 enddynamic


Marek Margasiński <Marek 1991, ET221166>