Autor Wątek:  Trawka :D  (Przeczytany 3402 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Trawka :D
« dnia: 31 Grudnia 2004, 13:53:30 »
Wiem ze pewnie zaraz mi sie doatanie, bo nie uzywam szukajki, ale wyrzuca one same bzdety. Chodzi mi mianowicie o to, czy moge gmax-em alibo 3ds-em otworzyć scenerie czesciowo zrobioną w innym programie (typu notatnik) i jak dokonać takoego cudu?? Nie chce mi sie wstawiać trawy w MS notatniku :/
Dzieki
The Frog

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Trawka :D
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Grudnia 2004, 14:33:51 »
Nie da się zaimportować torów, itp. z pliku *.scn. Można jedynie wyeksportować.

Offline Elmer

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Trawka :D
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Lutego 2005, 17:30:39 »
Witam.

Trawę można zrobić w 3ds max/gmax prostym sposobem za pomocą płaszczyzny typu Plane.

Uruchamiamy 3ds max/gmax. Po uruchomieniu klikamy na przycisk Plane. Przełączamy się na widok Top i przeciągamy kursor na dowolny obszar. Potem klikamy na ikonke w stylu zaokrąglenia. Klikamy na objekt i jesli teren jest płaski bez pagórków i górek, w Length i Width Segs ustawiamy parametry na 1. Jeśli zamierzamy zrobić np. wzniesienie obok toru, ustawiamy parametry na np. 50. Im płaszczyzna jest mniejsza, parametr powinien być mniejszy. W parametrze Length i Width ustawiamy szerokość i długość terenu. Najlepiej, aby objekt był kwadratowy. Teraz na napisie Plane (w wyborze nad ikonkami w stylu pineski) klikamy prawym przyciskiem i wybieramy Editable Mesh. Zwykła płaszczyzna została zamieniona w objekt, który można modyfikować. Dzięki temu skrypty będą tą płaszczyzne eksportować.

Teraz odnośnie mapowania w programie 3ds max. Wciskamy klawisz "M" . Pokazują się kulki. Wybieramy dowolną z nich. Teraz mamy takie przesuwane pole na dole. Przesuwamy je do napisu "Maps". Klikamy na ten napis, żeby rozwinąć pole. Teraz klikamy na napis None. Później wybieramy Bitmap i klikamy OK .
Wybieramy teraz teksturkę trawy w folderze ../eu07-220204/textures . Zazwyczaj to jest tekstura o nazwie GrassDarkGreen2.tga . Wybieramy ją i wciskamy OK. Teraz w przesuwanym polu zjezdzamy tam, gdzie pisze Bitmap Parameters. Przeciągamy button ../eu07-220204/textures/GrassDarkGreen2.tga na trawę. Teraz przechodzimy do części mapowania . Zamykamy okno z teksturami. W polu przewijanym Modifer List wybieramy UVW Mapping. Zjeżdżamy niżej, gdzie jest pole U Tile, V Tile, W Tile. Im parametr większy tym teren jest bardziej gęsty. Im trawa większa, tym parametr powinien być większy. Trawa gotowa.

Mapowanie w gmax różni się od mapowania w 3ds max. Wciskamy klawisz "M". Otwiera się okno teksturowania. Klikamy New i wybieramy Standard . Klikamy na plusik przy napisie Maps . Klikamy na None i wybieramy Bitmap. Poźniej dajemy OK. Wybieramy teraz teksturkę trawy w folderze ../eu07-220204/textures . Zazwyczaj to jest tekstura o nazwie GrassDarkGreen2.tga . Wybieramy ją i wciskamy OK. Teraz w przesuwanym polu zjezdzamy tam, gdzie pisze Bitmap Parameters. Przeciągamy button ../eu07-220204/textures/GrassDarkGreen2.tga na trawę. Sposób mapowania wykonujemy tak, jak w 3ds max .

Pozdrawiam!