Autor Wątek:  Nowy loader: Mini-Starter.bat  (Przeczytany 7587 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Etek41

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy loader: Mini-Starter.bat
« dnia: 15 Kwietnia 2004, 22:21:49 »
Witam! Właśnie pracuje nad nowy mini-loaderem. Do Pita: Nie myśl sobie, że chce z tobą rywalizować, bo mój loader nigdy nie prześcignie twojego start.exe :-) Jak na razie jest tylko wersja alpha która obsługuje Eu07-424 z quarka.

http://www.members.lycos.co.uk/wojciechsz/mini-starter.zip

Wypakować loadera do katalogu z symkiem. Oczywiście razem z powstawaniem tras będą aktualizacje do loadera :-)

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Nowy loader: Mini-Starter.bat
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Kwietnia 2004, 01:23:19 »
A ze tak spytam, skoro istnieje loader odpalajacy symulator z EU07-424 na przyklad, po co tworzyc kolejny, jesli nie wnosi nic nowego?

Podziwiam prace i poswiecony czas, ale nie ma sensu tworzyc czegos co juz zrobione.
Pozdrawiam,
Winger

Offline Kakish

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy loader: Mini-Starter.bat
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Kwietnia 2004, 09:27:06 »
Ja proponuje za miast pisac kolejne loader skupic sie na jednym wspolnie.
To co wg mnie jest do zrobienia to podprogram wyszukujacy w katalogu dynamic wszystkie pliki *.mmd. Przyda sie to to do edycji skladow pociagow z poziomu loadera

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Nowy loader: Mini-Starter.bat
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Kwietnia 2004, 09:43:43 »
Loaderów i tak jest obecnie cztery, w tym jeden oficjalny, jeden opubikowany (ten z STV) i dwa niepubliczne (w fazie tworzenia). Ten byłby trzecim.

Troszkę ja nie w temacie chyba... Jak mają się pliki mmd do edycji składów?

Offline Kakish

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy loader: Mini-Starter.bat
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Kwietnia 2004, 09:53:18 »
Cytat: "Dżyszla"
Troszkę ja nie w temacie chyba... Jak mają się pliki mmd do edycji składów?


To taki moj pomysl wyjasnie go pokrotce

w kazdym pliku mmd jest zdefinowany osobny typ pojadu(taboru)
Jesli loader znajdzie wszystkie mmd to bedzie wiedzial jaka baza taboru obecnie dysponuje.
Jesli w defninicjach w mmd dodamy odnosnik do pliku z obrazkiem do loadera ulatwi to wyswietlanie skladow
Z pliku mmd loader moze sie dowiedziec czy jest to lok, czy wagon i czy mozna go prowadzic.

Offline Nicolass

  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy loader: Mini-Starter.bat
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Kwietnia 2004, 11:21:48 »
Cytuj
Przyda sie to to do edycji skladow pociagow z poziomu loadera

A po co?  Loader to Loader, ma tylko uruchamiać symulator i zawierać w sobie pomoc i FAQ. Myślę że zmiane składu lepiej zainpletować do Szopa Track Viewer, ja już z przyzyczajenie edytuje tam składy. Bo po co tworzyć wiele programików z których każdy ma tylko kilka funkcji, lepiej żeby np. Szopa Track Viewer miał ich jak najwięcej - już teraz bardzo przydatnym narzędziem, a po dodaniu edycji składów wszysscy pokochają ten program.

Cytuj
w kazdym pliku mmd jest zdefinowany osobny typ pojadu(taboru)
Jesli loader znajdzie wszystkie mmd to bedzie wiedzial jaka baza taboru obecnie dysponuje.
Jesli w defninicjach w mmd dodamy odnosnik do pliku z obrazkiem do loadera ulatwi to wyswietlanie skladow
Z pliku mmd loader moze sie dowiedziec czy jest to lok, czy wagon i czy mozna go prowadzic.


Sam pomysł super, ale po co wsadzać to do LOADERA (który ma ładować symka....)
Pozdrawiam, Nicolass

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Nowy loader: Mini-Starter.bat
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Kwietnia 2004, 11:27:42 »
No ale dlaczego np Loader Pita nie mógłby mieć edycji składów. ZTCW on mial byc podobny do tego ktory jest w msts. Edycja skladow moze byc przydatna dla poczatkujacych uzytkownikow(pamietacie ile bylo postow jak zainstalowac lokomotywe, czy teksture)

Offline Kakish

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy loader: Mini-Starter.bat
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Kwietnia 2004, 11:36:28 »
Cytat: "Nicolass"

Sam pomysł super, ale po co wsadzać to do LOADERA (który ma ładować symka....)

A jak ktos bedzie chcial tylko podmienic loka na swojego ulubionego ??, albo pojechac zamiast z eaosami zal;adowanymi weglem z falsami ??

Wydaje mi sie ze mozna zrobic modul wspolny dla obu programow zajmujacy sie szukaniem taboru i podmianami.
STV w moim odczuciu jest programem dla bardziej zaawansowanych, a dla zupelnie zwyklego uzytkownika jest loader. Czemu wiec i w nim nie umiescic takiej opcji.
Notabene uwazam ze loader i stv jak najbardziej maja racje bytu obok siebie bo sluza do nieco innych rzeczy.

Jesli chodzi o edycje skladu to niezaleznie gdzie zostanie to zaimplementowane, to taka funkcja byla by nadwyraz przydatnA

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Nowy loader: Mini-Starter.bat
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Kwietnia 2004, 11:54:28 »
Aha... Już rozumię z tymi MMD. STV miał w sumie opierać się na chk, aby móc rozpoznać, czy fizyka jest typu dumb. Ale nie chciało mi się :P I bazuje to teraz tylko na nazwie pliku fizyki.

A co do podmiany - STV w założeniach od samego początku nie miał być edytorem i nie ma wprowadzać zmian. I tak już zrobiłem ukłon, że można łatwo edytować pliki scenerii (uruchomić wybrany edytor i otwrozyć w nim scenerię).

Zastanawiam sie za to nad wypuszczeniem osobnego programu, który z jednej strony miałby rację bytu jako oddzielny, ale można by go częściowo zintegrować z STV i Loaderem. Program właśnie do definiowania skladów (bez koniecznosci otwierania jakiejkolwiek scenerii zrobiłby wpisy jakie powinnny być dla danego składu) i edycji (czyli tu oparty na konkretnej scenerii).
Gdyby tylko był czas, to zrobiłbym takie coś już (bo to doprawdy ok. 48 roboczogodzin). Ale robić po 20-30min/dzień... To chyba narazie nie ma sensu nawet zaczynnać.
Ale jakby tak do lipca sie nic nie pojawiło, to wtedy zrobię programik.

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy loader: Mini-Starter.bat
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Kwietnia 2004, 20:48:16 »
Wiecie co, faktycznie robienie wielu loaderow i ich rozwijanie nie ma wiekszego sensu moim zdaniem, ale gdyby komus sie nudzilo i zrobil edytor schematow do nebuli, to bardzo by sie to przydalo, bo kodowanie schematu za pomoca tcl jest dosyc zmudne i latwo o pomylki.